top of page

Ledig tjänst: Verksamhetskoordinator

Uppdaterat: 12 juni

OBS! Tjänsten är nu tillsatt! Tack för alla ansökningar!


Vill du göra skillnad för tjejer och transpersoners rättigheter? Då har du kommit till rätt plats! Förenade jourer söker en passionerad och erfaren verksamhetskoordinator som kan driva och utveckla vårt viktiga arbete för att stötta Sveriges tjej-, trans- och ungdomsjourer. Som verksamhetskoordinator kommer du att utgöra en viktig och central roll i vår verksamhet mot målet att stärka tjej-, trans- och ungdomsjourer runt om i Sverige. 


Om Förenade jourer

Förenade jourer är en feministisk förening med syfte att verka för en stark och framåtsträvande tjej-, trans- och ungdomsjoursrörelse genom att agera som en samverkansplattform för Sveriges tjej-, trans- och u:ngdomsjourer. Vi arbetar med utbildning, kunskaps- och erfarenhetsutbyte, samverkan och rådgivning tjej-, trans- och ungdomsjourer emellan. Föreningen verkar nationellt med sjutton medlemsjourer och större delen av vår verksamhet vänder sig till hela tjej-, trans- och ungdomsjoursrörelsen oavsett medlemskap. Dessutom driver vi hemsidan ungasjourer.se som samlar kontaktuppgifter till alla tjej-, trans- och ungdomsjourer i Sverige.

Då vi är en feministisk förening behöver du som anställd dela vår värdegrund. Förenade jourer arbetar aktivt med transinkluderande feminism och vi har en specifik policy om transinkludering. Dessa styrdokument hittar du tillsammans med våra stadgar på vår hemsida forenadejourer.se.


Om tjänsten

Verksamhetskoordinator är kärnan i vår verksamhet. Verksamhetskoordinator ansvarar för att i samråd med styrelsen sköta föreningens administration och samordning av föreningens verksamhet. Verksamhetskoordinatorn har huvudansvar för föreningens ekonomi, ansvarar föreningens sociala medier och hemsidan ungasjourer.se, samt huvudansvar vid kontakt och bokning av kommande event och utbildningar. 


Som anställd verksamhetskoordinator hos Förenade jourer har du för närvarande en kollega som är anställd som samverkans- och projektansvarig. Du kommer att arbeta i nära kontakt med samverkans- och projektansvarig och ger stöttning vid behov. Vidare arbetar du i nära kontakt med styrelsen, samt med branschkollegor som jobbar på olika jourer utspridda över hela landet. 


Vem söker vi?

Då Förenade jourer drivs av en styrelse vars ledamöter arbetar ideellt ställer det höga krav på din förmåga att arbeta självständigt. Vi söker därför dig som trivs med att arbeta målstyrt och självständigt, är strukturerad och har en god förmåga till att ta in och sammanställa många olika viljor till görbara mål.  Du måste vara väl införstådd med de förutsättningar som ett arbete inom ideell sektor innebär. Erfarenheter från eller kunskap om jourrörelsen är ett krav. Även grundläggande kunskaper om ekonomi och bokföring är särskilt meriterande. Vidare värdesätts erfarenhet och kunskap om ideell sektor, projektledning, bidragsansökningar samt samordning särskilt. Du bör även känna intresse och entusiasm för att vara en del av ett stöttande och aktivt arbete för vår målgrupp; jourerna och i förlängningen deras målgrupper; barn och unga. 


För att lyckas i tjänsten behöver du ha en god digital förmåga. Vår verksamhet är till allra största del digital på olika sätt. Trygghet i att använda G-suite, Slack, Zoom och enklare webbprogram som Wix och Squarespace underlättar i tjänsten. Du behöver även ha grundläggande kunskaper om arbete i Excel. Vidare behöver du ha god kunskap om arbete med sociala medier då detta kommer utgöra en viktig del av dina arbetsuppgifter. 


Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Ansvar för våra hemidor förenadejourer.se och ungasjourer.se

  • Ansvar för kontakt samt stöttning med medlemsjourer

  • Ansvar för föreningens löpande ekonomi.

  • Ansvar för föreningens sociala medier. 

  • Ansvar för kontakt med deltagare på kommande utbildningar och event. 

  • Administrativt stöd till styrelsen

  • Ansvar för bidragsansökningar och tillhörande återrapportering. 

  • Stötta Samverkans- och projektansvarig i pågående projekt löpande vid behov 


Vad erbjuder vi?

En flexibel arbetsplats med stor möjlighet att själv bestämma över din egen arbetstid. Förenade jourer har inget fast kontor, utan styrelsen försöker istället hitta lösningar som utgår ifrån dina behov. Vi har förhoppningar om att hitta en kontorsplats som du får tillgång till åtminstone en del av arbetstiden. Ett arbete på distans är dock förutsättningen för tjänsten då styrelsen och övrig anställd bor i olika städer runt om i Sverige. Du kommer att få tillgång till en arbetsdator och arbetstelefon samt nödvändiga hjälpmedel för en ergonomisk arbetsplats


Anställningsvillkor

Lön: Fast lön

Omfattning: 50%. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning där en provanställning på 6 månader tillämpas. 

Arbetstider: Förenade jourer har målstyrd arbetstid och kollektivavtal. Kvälls- och helgarbete förekommer regelbundet.


Ansökan

Ansök genom att skicka CV och personligt brev till info@forenadejourer.se. Märk gärna mailet med "Verksamhetskoordinator". Sista dagen för att ansöka är 30 april 2024


Rekrytering sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Frågor om tjänsten besvaras av Maja, personalansvarig som du når på maja@forenadejourer.se eller Mirjam, styrelseordförande som du når på mirjam@forenadejourer.se


Bình luận


bottom of page